Creatieve inzendingen voor 'Pak in de Bak'-winactie

De afgelopen tijd deden veel mensen mee aan de Facebook-actie ‘Pak in de Bak’. Via zo’n 50 foto’s en filmpjes is te zien hoe deelnemers op een originele manier hun pak pletten. De ene inzending is nog creatiever dan de andere! Deze zomer kiest de jury uit drie genomineerden de gelukkige winnaar, waaraan we de e-bike overhandigen. 

Het doel van de campagne is aandacht vragen voor het pletten en inleveren van drankenkartons. Met de campagne bereikten we tot nu toe online bijna 1,5 miljoen mensen. Door middel van online advertenties weten mensen de website www.pakindebak.nl steeds beter te vinden. De Groene Meisjes riepen op hun blog hun 50.000 volgers op om ook drankenkartons in te zamelen. Want het is zo simpel én goed voor het milieu!

Ook op het journaal en in de kranten is aandacht geweest voor het inzamelen en recyclen van drankenkartons. Dankzij een nieuwsitem van RTL4 (1 miljoen kijkers), artikel in het AD (402.000 lezers) en de Volkskrant (275.000 lezers) zijn potentieel 1,7 miljoen mensen bereikt (op basis lees-kijkcijfers). Ook het komende half jaar zetten we in op meer bekendheid voor de inzameling en recycling van drankenkartons via de Facebook-pagina, online advertenties en offline media. 

« Terug naar het nieuwsoverzicht